Previous Page  76 / 140 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 76 / 140 Next Page
Page Background

DKIB MAGAZINE

2016

74

DIMCO

EEN NIEUWE NAAM,

MAAR DE VERTROUWDE

DIENSTVERLENING

GEKA BOUW FUSEERDE BEGIN JANUARI SAMEN

MET CFE NEDERLAND TOT DIMCO, EEN NIEUW

OPGERICHTE AFDELING BINNEN DE DEME GROUP.

DIMCO STAAT VOOR DEME INFRA MARINE

CONTRACTORS. EEN ANDERE NAAM, MAAR DE

DIENSTVERLENING BLIJFT HETZELFDE, VERTELT

COMMERCIEEL DIRECTEUR HANS SCHUTTE.

DIMCO

Kilkade 2, 3316 BC Dordrecht

078 - 6321020

www.deme-group.com

info.dimconl@deme-group.com

LAG DEZE FUSIE IN DE LIJN DER

VERWACHTINGEN?

“De band met CFE Nederland was

al sterk en intensief. De aandelen van

GEKA Bouw waren tot 1 december

2015 in handen van CFE Nederland.

Daarna zijn ze overgegaan naar

DEME NV, net als de aandelen van

CFE Nederland. We zaten bovendien al

jaren in hetzelfde pand aan de Kilkade.

Samen met Jan Verschueren, de voor-

malig directeur van CFE Nederland,

vorm ik de directie. Ik was directeur

van GEKA Bouw. Een traditionele

fusie is het daarom niet. Ik noem het

liever een interne groepsverhuizing.

Op kantoor zijn alle medewerkers per

afdeling bij elkaar komen te zitten voor

de bevordering van het integratiepro-

ces. We zijn gezien het verleden best

met een kleine voorsprong begonnen.

Veel gezichten zijn immers al bekend.

Het bekend raken met de nieuwe DE-

ME-procedures is hetgeen waar nu de

meeste energie in gaat zitten.”

WAT MERKEN KLANTEN VAN DE

NIEUWE SITUATIE?

“Als het goed is weinig tot niets, want

ons dienstenpakket blijft hetzelfde.

GEKA Bouw en CFE Nederland

richten zich met name op civiele

constructies binnen de maritieme

dienstverlening en infrasector.

Steigers bouwen voor zeeschepen,

tunnels en sluizen realiseren; dat werk

blijven wij doen. De DEME Group

heeft voor deze constructie gekozen,

omdat wij samen met CFE Nederland

klanten nu nog eenvoudiger een

totaaloplossing kunnen bieden. Zij

zijn een professionele speler in de

Nederlandse bouw en gespecialiseerd

in infrastructurele en industriële

werken en ons dienstenpakket sluit

daar mooi op aan. We zijn in veel

gevallen complementair aan elkaar.

WAT WAS 2015 VOOR EEN JAAR

EN WAT IS DE TOEKOMSTVISIE VAN

DIMCO?

“Afgelopen jaar was best lastig.

Van de aantrekkende economie

merkten wij helaas nog niet veel.

Investeringen liggen op de plank,

maar werden tot op heden vaak nog

niet uitgevoerd. Ik verwacht dat

daar de komende jaren verandering

in komt. Onze orderportefeuille

is momenteel weer aardig gevuld

en er komen verschillende grote

infrastructurele projecten aan, zoals de

Blankenburgtunnel in Rotterdam en

een grote, nieuwe sluis bij Terneuzen.

Dit jaar zal vooral een jaar van

tenderen worden en in 2017 draait het

dan om de uitvoering. Er staan binnen

DIMCO mooie dingen te gebeuren.”