DKIB 2020
Het was op zijn zachtst gezegd een flinke klus, vertellen Anja Flach, Jeannette van den Heuvel en Monique van Westen. Zij zijn de drie gezichten die klanten te- genkomen in de showroom van DC Vakkleding. Die is ingericht in het bedrijfspand op Dordtse Kil III, waar Dordt Centraal drie jaar eerder naar toe verhuisde. Alle onderdelen van het bedrijf zijn hier samengebracht: de redactie, de (advertentie)verkoop, de re- clamestudio, de verspreidingsaf- deling, de directie en administra- tie én nu dus ook de showroom van DC Vakkleding. Enorme verscheidenheid Voor de realisatie van die showroom vond eerst een inter- ne verhuizing/verbouwing plaats in het Dordt Centraal-pand aan de Toermalijnring, waar de eer- ste verdieping werd vrijgemaakt voor de showroom. “Voordat we in mei vorig jaar opengingen, hebben we al een tijdje meege- draaid in de winkel van VB Vak- kleding aan de Spuiweg”, vertelt Anja. “We waren onder de indruk van de enorme verscheidenheid aan producten die er op voor- raad waren. Het was dus ook een enorme berg werk om dat na de overname allemaal te verhuizen en uit te zoeken. En we hebben natuurlijk hard gewerkt aan het verder vergroten van onze vak- kennis.” Keuze voor kwaliteit Inmiddels staat er een mooie, overzichtelijke showroom vol met bedrijfskleding voor uiteen- lopende beroepsgroepen: de zorg, representatieve kleding voor de horeca en bijvoorbeeld uitvaartondernemingen, werk- kleding voor onder meer horeca en bakkerijen, veiligheidskleding en -schoenen, laarzen en zorg- klompen, overalls, reflecterende kleding (‘high vision’), jassen en daarnaast een uitgebreide keuze in accessoires, zoals veiligheids- brillen, helmen en gehoorbe- scherming, maar bijvoorbeeld ook sjaals, sokken en handschoe- nen. En nog veel meer. Monique: “Het assortiment was aanvanke- lijk zo groot, dat het onoverzich- telijk werd. We hebben bewust gekozen voor een kleiner aantal merken. Kwaliteit was bepalend bij die keuze.” Sterke merken Het heeft geresulteerd in een overzichtelijke presentatie van sterke merken als Fristads en Tricorp (workwear), Greiff (repre- sentatief), Chaud Devant (hore- ca), De Berkel, BP en Haen (zorg) en een uitgebreide collectie van Helly Hansen. “Van een flink aan- tal producten en merken heb- ben we afscheid genomen”, zegt Jeannette. “Veel hebben we met outletprijzen verkocht. Een deel hangt hier nog scherp geprijsd in de rekken. Daarnaast hebben we op andere vlakken juist weer nieuwe producten toegevoegd. En natuurlijk luisteren we goed naar de klanten die we hier bin- nen krijgen. Aan de hand hiervan kunnen we nog wijzigingen in het assortiment aanbrengen. En als we iets niet hebben, kunnen we natuurlijk ook producten buiten het vaste assortiment bestellen.” RUIM EEN JAAR GELEDEN NAM DORDT CENTRAAL HET DORDTSE VB VAKKLEDING OVER EN BETRAD DAARMEE EEN GEHEEL NIEUWE MARKT. IN EEN JAAR TIJD IS HET TOT DC VAKKLEDING OMGEDOOPTE BEDRIJF EEN BELANGRIJK ONDERDEEL GEWORDEN VAN HET DORDT CENTRAAL-CONCERN. ‘DC Vakkleding is een mooie aanvulling voor Dordt Centraal’ 120
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=