DKIB 2017

GEVEL 5 DAKADVIES GEVEL 5 DAKADVIES Archimedesstraat 2, 3316 AB Dordrecht  078–8421650  www.gevel5.nl  info@gevel5.nl HET ZAKELIJK OGENDE KANTOOR VAN GEVEL 5 OP HET BEDRIJVENTERREIN DORDTSE KIL I HERBERGT EEN HUISELIJKE WERKVLOER - ZO HEEFT FERRY CORNELISSEN HET GRAAG. NIET DAT HIJ ER VEEL IS: DEZE DAKINSPECTEUR VINDT ZIJN WERKVLOER OP EENZAME HOOGTE. OP ZIJN 17E BEGONNEN ALS DAKDEKKER, HEEFT FERRY ZICH WETEN TE SPECIALISEREN TOT ALLROUND TECHNISCH DAKADVISEUR EN DAKINSPECTEUR. Op een gemiddelde werkdag ziet Ferry 3 à 4 daken per dag. Hij houdt zich voor 80% van zijn tijd bezig met dakinspecties, met name voor zogenaamde 'verzekerde dakgaranties', zijn core business. Ferry is als onafhankelijk dakinspecteur geaccordeerd door de drie Nederlandse verzekeringsmaatschappijen op dit gebied. MEER DAN 30 JAAR KENNIS EN ERVARING Ferry zit sinds 1983 in het vak, waar hij met veel passie over spreekt. 7 jaar lang stond hij zelf op het dak. Omdat hij zichzelf dat niet tot zijn 65e zag doen, ging hij als technisch adviseur aan de slag, een logisch vervolg. Ferry volgde alle mogelijke opleidingen, deed veel ervaring op en had zijn bedrijfsplan al snel klaarliggen. Voordat hij daadwerkelijk zelfstandig aan de slag kon, werd hij benaderd door grote organisaties, die hem bovendien de mogelijkheid boden zijn kennis nog verder aan te vullen met MBO Bouwkunde en specifieke kennis op het gebied van kunststof en bitumineus. KOK MET KENNIS VAN DAKEN Ferry’s eigen dakdekkersbedrijf werd slachtoffer van de economische crisis, maar marktonderzoek leerde hem dat er nog niet veel dakadviseurs in Nederland waren. Ferry onderzocht zijn kansen, herschreef zijn bedrijfsplan en zocht een aantal goede oude relaties op, waardoor hij meteen aan de slag kon met Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E) voor 80 complexen en dakinspecties. Inmiddels komt hij haast uren te kort. Geen wonder, want Ferry is een veelgevraagd allround specialist op het gebied van daken. En dat terwijl hij ‘van huis uit’ kok is! GOLFEN VOOR HET GOEDE DOEL Naast zijn drukke werkzaamheden organiseerde Ferry eind 2016 met een aantal ondernemende vrienden de Paul Opstal Memorial Golf Classic, waarbij 57 mensen golfden voor het goede doel – de Stichting ‘Overleven met Alvleesklierkanker’ van Prof. Dr. Casper van Eijck – ter nagedachtenis aan hun vriend Paul Opstal. EXPERTISE OP HOOG NIVEAU IN GESPREK MET FERRY CORNELISSEN BIJ GEVEL 5 DKIB MAGAZINE 2017 96 AUTO WUST MERCEDES-BENZ DORDRECHT Mijlweg 81, 3316 BE Dordrecht  078–6177000  www.autowust.nl  info@wust.nl  /AutoWust  @AutoWust MET DRIE VESTIGINGEN IS AUTO WÜST MERCEDESBENZ EEN BEGRIP ONDER LIEFHEBBERS VAN DE BETERE DUITSE AUTO. DE OFFICIËLE MERCEDESBENZ EN SMART DEALER STREEFT DAN OOK NAAR MAXIMALE KLANTTEVREDENHEID: BIJ AUTO WÜST WERKEN TEVREDEN MENSEN AAN TEVREDEN KLANTEN. Auto Wüst is dit jaar 35 jaar officieel dealer voor Mercedes-Benz en dat wordt natuurlijk gevierd met mooie aanbiedingen, spectaculaire acties en een speciale kennismaking om mensen te laten ervaren dat het goed zakendoen is met Auto Wüst. Al is het bedrijf pas sinds 2011 in Dordrecht gevestigd, kent de stad een rijke autohistorie, getuige het Carel Wüst Museum, waar zo’n 56 historische voertuigen en veel autogerelateerde curiosa te bezichtigen zijn. Carel Wüst, de vader van George en Marcel Wüst, was een gepassioneerd autoliefhebber, evenals zijn zoons. UITGEBREID MODELLENPALET Er is veel veranderd, merkt Marcel AUTO WÜST MERCEDES-BENZ MAAKT HET VERSCHIL Wüst op. Stond Mercedes-Benz 35 jaar geleden nog bekend als een automerk voor een selecte klandizie, de laatste jaren ziet Auto Wüst steeds meer klanten die voorheen geen MercedesBenz zouden overwegen. Dat is mede te danken aan de uitbreiding van het modellenpalet, dat tegenwoordig voor ieder wat wils biedt. Was er in 1982 slechts keuze uit 5 modellen, tegenwoordig staan er maar liefst 36 modellen in de showroom voor de kwaliteitsbewuste autoliefhebber. Het assortiment kent binnenkort 40 modellen en het einde van die uitbreiding is nog niet in zicht. Het automerk wordt steeds attractiever en daarmee toegankelijker. PERSOONLIJKE AANDACHT Niet alleen is het modellenpalet van Mercedes-Benz en Smart flink uitgebreid, maar ook de servicecomponenten van Auto Wüst, in de vorm van leasing, financiering, AUTO WUST MERCEDES-BENZ DORDRECHT verzekeringen en privé lease. De klant krijgt méér dan een auto – het complete pakket voorziet in alles wat met mobiliteit te maken heeft. Het bedrijf streeft met korte lijnen en oplossingsgerichtheid naar maximale klanttevredenheid. Auto Wüst Mercedes-Benz vindt het belangrijk om een niet te ingewikkeld, fijn bedrijf te zijn, waar mensen zich thuis voelen. Geen gouden paleizen, maar persoonlijke aandacht, aldus Marcel Wüst. ONDERNEMEN VERBINDT De klantenkring is heel breed en bevat particuliere klanten, maar natuurlijk is het merk ook sterk gericht op de zakelijke markt. De maatschappij ben je met z’n allen, aldus Marcel Wüst, ondernemen in de regio doe je met elkaar. Daarom probeert Auto Wüst Mercedes-Benz een verbindende factor te zijn in het bieden van mobiliteitsoplossingen. DKIB MAGAZINE 2017 97

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=