DKIB 2017

DKIB MAGAZINE 2017 38 ‘IDEALE MANIER OM PLEZIER MET HET ZAKELIJKE TE COMBINEREN’ DORDRECHT KAN OP ZATERDAG 10 JUNI WEER GENIETEN VAN WANTIJPOP. DIT JAAR IS HET BOVENDIEN EXTRA FEEST IN HET WANTIJPARK, WANT OP VRIJDAGAVOND IS ER LIVE AT WANTIJ MET NIEMAND MINDER DAN MARCO BORSATO. BEIDE DAGEN WORDEN DE ONDERNEMERS NATUURLIJK VERWEND OP HET VIP-DECK IN DE TEN RAEDE LOUNGE. Jan Willem Bozuwa en Magchiel Koekkoek DKIB MAGAZINE 2017 39 Twee dagen feest in het Wantijpark Voor het eerst is er op de avond voor Wantijpop ook feest in het Wantijpark. “Omdat we een gratis festival zijn, was het financieel niet mogelijk om echt grote artiesten naar Dordrecht te halen. Dat vond ik jammer en zo ontstond het idee voor Live at Wantij ”, vertelt Magchiel Koekkoek. “Dit is echt uniek voor Dordrecht. Zo groots en met een optreden van Marco Borsato. De kaartverkoop ging in het eerste weekend supersnel en ook het bedrijfsleven was er snel bij voor de Ten Raede Lounge. Als Live at Wantij de verwachting waar maakt, dan is het zeker een blijvertje.” Op zaterdag wordt het feest uiteraard doorgezet tijdens Wantijpop. Aan de vertrouwde ingrediënten is niets veranderd: goede muziek in uiteenlopende stijlen, vermaak voor de kinderen in Koning Eik, lekkere food en drinks uit de regio, een creatieve pop-up markt, zelf muziek maken op de jamstage, talent ontdekken bij de popcentrale en geheime deuntjes luisteren bij 078 podcasts. 9 juni Live at Wantij met Marco Borsato, Nielson, Diggy Dex en Danny Vera. Vanaf 18 jaar. Kaarten via www.liveatwantij.nl 10 juni Wantijpop Met Broederliefde, Waylon, Lucas Hamming, Rondé, De Likt, Rilan & The Bombardiers en Brandwerk. Gratis toegang voor alle leeftijden www.wantijpop.nl “De VIP-kaarten zijn al helemaal uitverkocht”, begint Magchiel Koekkoek meteen. Hij is een van de organisatoren van Wantijpop. “De Ten Raede Lounge heeft zoveel bekendheid en waarde gekregen, dat we nu al helemaal uitverkocht zijn.” Wie wel toegangskaarten heeft voor de VIP-lounge, kan zeker uitkijken naar bijzondere dagen. De lounge is vlakbij het podium, zodat je een goed uitzicht hebt op de artiesten én op het publiek. Bovendien word je er verwend met de lekkerste hapjes en drankjes. BEHOUDEN Het familiefestival Wantijpop is niet meer weg te denken uit Dordrecht. Toch leek het daar in 2012 even op, toen de gemeentelijke subsidie sterk omlaag ging. Direct sprong het lokale bedrijfsleven in de bres. “Ik ben een echte Dordtenaar en ik vond – en velen met mij – dat Wantijpop absoluut behouden moest blijven”, vertelt Koekkoek. Zijn bedrijf BOD Events organiseert al langer festivals door heel Nederland. “We presenteerden ons plan voor Wantijpop bij de gemeente en met steun vanuit het bedrijfsleven konden wij de organisatie op ons nemen. De samenwerking in de Drechtsteden vinden we belangrijk. Niet alleen met het bedrijfsleven, maar ook met culturele instellingen uit Dordrecht en het onderwijs.” NIET TE ZAKELIJK “We zijn heel blij met de steun uit het bedrijfsleven, zonder hen kunnen we geen artiesten boeken. Daar wilden we graag iets voor terugdoen”, gaat Koekkoek verder. “Maar hoe doe je dat voor business-to-business bedrijven?” Samen met Jan-Willem Bozuwa van de Ten Raede Groep, financieel adviesbureau in Dordrecht, werd het VIP-deck bedacht. “De Ten Raede Lounge is een groot succes. Bedrijven nodigen hun relaties uit voor een gezellige middag en avond en zij kunnen er netwerken. Maar het is niet te zakelijk hoor, daarvoor staat de muziek te hard”, lacht Koekkoek. Hij vertelt trots dat vier VIP-bezoekers van de vorige editie zich dit jaar als hoofdsponsor aan Wantijpop hebben verbonden. FAMILIESFEER Ten Raede Groep is trotse sponsor van de VIP-lounge op Wantijpop. “Het festival heeft een sympathieke uitstraling en dat straalt weer af op ons. We tonen onze maatschappelijke betrokkenheid en kunnen op een leuke manier iets doen voor onze relaties. Wantijpop is een echt familiefestival en dat zie je terug in de Ten Raede Lounge. De directeur van een groot bedrijf neemt gezellig zijn vrouw en kinderen mee en dat zorgt voor een hele leuke sfeer.” De populariteit van de VIP-kaarten heeft dit jaar een vlucht genomen. “Ja, onze relaties en het personeel staan te dringen om tijdens het festival te mogen ‘netwerken’. Het is de ideale manier om plezier met het zakelijke te combineren”, vindt Bozuwa. “Het leukste vind ik dat onze klanten die dag in de Lounge te vinden zijn, maar ook even naar hun vrienden op het veld toe gaan. Dat kenmerkt toch wel de Dordtse familiesfeer op Wantijpop.”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=